Objecte del tràmit
1. L'objecte consisteix a regular la concessió de les subvencions per a la redacció de nous plans locals de prevenció d'incendis forestals (d'ara en avant PLPIF) o revisió dels ja aprovats per part de municipis de la Comunitat Valenciana.
2. Definicions:
a) Un pla local de prevenció d'incendis forestals (PLPIF) és un document de planificació de prevenció d'incendis forestals d'acord amb el que es descriu en l'article 55 de la Llei 3/1993, de 9 de desembre, forestal de la Comunitat Valenciana i en l'article 138 del Decret 98/1995, de 16 de maig, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 3/1993. Els continguts mínims que han de tindre es regulen en l'article 140 del Decret 98/1995, que al seu torn estan desenvolupats en una norma tècnica específica per a cada una de les onze demarcacions forestals en què es divideix la Comunitat Valenciana als efectes de planificació en prevenció d'incendis forestals, o la norma tècnica en vigor que l'actualitze i unifique per a tots els plans de demarcació de la Comunitat Valenciana.
b) Els plans locals reduïts de prevenció d'incendis forestals (PLRPIF) són els documents que han de presentar els municipis que tinguen una superfície mínima de gestió i que es troben en el llistat que acompanya la norma tècnica en vigor.
c) Es considera revisió d'un PLPIF als efectes d'aquesta subvenció, quan aquest pla compte amb una resolució aprovatòria de la conselleria competent en prevenció d'incendis forestals i:
Qui pot sol·licitar-ho?
Per a poder ser beneficiaris de les subvencions regulades per aquestes bases, els municipis han de complir els requisits següents:
Requeriments
Els PLPIF redactats han de complir els requisits següents:
Si es pretén revisar un PLPIF ja existent, s'haurà de complir, a més, que prèviament hi haja un pla local amb una resolució d'aprovació per la conselleria competent en prevenció d'incendis forestals.
Quantia de l'ajuda / Procediment de pagament
S'estableix un finançament màxim del 80 % de la inversió efectuada en el cost de redacció del PLPIF, les quanties màximes aplicables del qual són les següents:
Les despeses subvencionables són les que es deriven de la redacció o revisió dels PLPIF.
Es podran subvencionar actuacions iniciades o dutes a terme abans de presentar la sol·licitud d'ajuda, sempre que corresponguen a l'any pressupostari de la convocatòria, i que no s'hagen conclòs materialment o s'hagen executat íntegrament abans que el beneficiari presente la sol·licitud d'ajuda a l'autoritat de gestió.
En tot el període 2014-2020 només es podrà percebre ajuda una sola vegada per al mateix concepte.
Les sol·licituds de pagament es presentaran amb el model normalitzat que es publicarà en la seu electrònica de la generalitat (www.gva.es)
El beneficiari ha de justificar el compliment d'allò que s'ha convingut mitjançant la presentació del compte justificatiu de despeses i el pagament de la totalitat de despeses originades per les activitats subvencionades per a l'execució de l'activitat. El termini per a justificar-ho s'establirà en les convocatòries corresponents, i serà com a màxim de nou mesos des de la resolució de la convocatòria.
La sol·licitud de pagament anirà acompanyada de la documentació següent:
1. El compte justificatiu contindrà la informació següent:
2. El projecte del PLPIF elaborat.
3. Si és el cas, una certificació per part de funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional en què s'assenyale que s'ha complit la normativa de contractes del sector púbic en vigor.
4. Certificació per part de funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional en què s'asssenyale que la inversió no ha sigut finançada de manera irregular per fonts nacionals o comunitàries diferents.
5. Compromís adoptat pel Ple o, si és el cas, per la Junta de Govern Local quan acredite tindre aquesta facultat delegada, o per la persona titular de l'Alcaldia de la Corporació amb la posterior ratificació del Ple o de la Junta en el cas que tinga aquesta facultat delegada, de:
Què s'ha de presentar?
La sol·licitud anirà acompanyada de la documentació següent:
a) Certificat de Secretària de l'acord de l'òrgan competent pel qual s'acorda sol·licitar l'ajuda.
b) Memòria justificativa de l'actuació que es vol dur a terme signada per la persona sol·licitant o representant, en què es farà constar la partida pressupostària a què imputaran l'actuació.
c) Pressupost desglossat segons els diversos blocs de despeses subvencionables, així com import que es sol·licita, que en cap cas podrà superar l'import màxim establit.
d) Acreditació de la titularitat de les dades bancàries per al pagament de la subvenció, conforme el que estableix l'Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la comprovació i el procediment de registre de comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'administració de la Generalitat.
3. El formulari de sol·licitud incorporarà les declaracions responsables següents, que hauran de ser subscrites en tot cas per les persones sol·licitants:
a) No estar incurses en alguna de les circumstàncies rque es recullen en l'apartat segon de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
b) No haver sol·licitat una altra ajuda per a la mateixa finalitat. En cas d'haver obtingut subvencions per a les mateixes despeses subvencionables procedents de qualsevol de les administracions o entitats públiques nacionals o internacionals, s'haurà d'especificar la quantia, la data de concessió i l'organisme que concedeix l'ajuda.
4. Les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presenten, podent sol·licitar els òrgans gestors de manera motivada la confrontació de les còpies aportades per elles, per a la qual cosa podran requerir l'exhibició del document o de la informació original, sense perjudici de les facultats de comprovació, control i inspecció que tenen atribuïdes les administracions públiques
5. D'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, la presentació de la sol·licitud comporta l'autorització a l'òrgan gestor del procediment per a obtindre directament les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, de la que el representa legalment i d'estar al corrent amb el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. En el cas que la persona sol·licitant s'opose al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, ho haurà d'indicar expressament en el formulari, i quedarà obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.
6. Una vegada presentada la sol·licitud, en cas de voler aportar documents a aquest procediment es podrà fer mitjançant l'enllaç que apareix al final del document.
Impresos associats
ESMENA O MILLORA DE LA SOL·LICITUD / APORTACIÓ DOCUMENTAL ADDICIONAL
Per a més informació sobre els tràmits i requisits, feu clic en: GVA.es